Dex: 2013 its serious | Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Dexie View Post
    Gisteren dus trainen, legs/abs. Werd Quads/Biceps. Zometeen Hams&Abs. Gvd was zo focking moe, dat normaal squatten of romanian deadlift er niet in zat. Front squat geoefend met clean grip, en leg press/extension gedaan. Verder iets van 6 verschillende curls.

Biceps willen niet zo, en nooit spierpijn of uberhaupt wat erna. Dus dacht ga maar eens curlmonkyen kijken of dat werkt.. Nog niks.

Overigens vraagje, hebben jullie ook bijna nooit meer echt spierpijn? Ik train wel altijd HARD als ik in de gym ben. En i know geen indicatie voor spiergroei maar dayum die pijn is fijn. Heb het wel bij benen btw, en soms rug maar weinig.
    Ik heb eigenlijk altijd wel spierpijn na me training. Soms gelijk, soms 24-48h na de training. En anders heb ik altijd wel het gevoel dat ik me spieren weer flink beschadigd heb elke training weer. Verder goed focussen op de spieren die je aan het bewerken bent, behalve bij de SQ/DL/BP/OHP, daar maak ik me niet zo erg druk op mind-muscle connectie op het moment an sich, maar ik voel me spieren toch wel na de set, training.

Hoe dit precies komt geen idee. Probeer anders wat meer te werken met static holds, trage negatieve etc. bij je isolatie oefeningen.
    "Straight outta gym"

Comment

• Ja, sinds me push pull legs schema kan ik wat meer variatie toepassen en heb ik het wel. Ik heb zeg maar 2 vaste oefeningen per dag en de rest kan verschillen, bor/t-bar, dumbell row/meadow row etc. Maar dacht meer dat dat kwam omdat ik lang niks uitvoerde.

Iig bedankt voor de tips. Zal wel ff spelen.

Comment

Ja, sinds me push pull legs schema kan ik wat meer variatie toepassen en heb ik het wel. Ik heb zeg maar 2 vaste oefeningen per dag en de rest kan verschillen, bor/t-bar, dumbell row/meadow row etc. Maar dacht meer dat dat kwam omdat ik lang niks uitvoerde.

Iig bedankt voor de tips. Zal wel ff spelen.
        Ik zou sowieso proberen een aantal weken dezelfde oefeningen aan te houden. Zo veelvuldig switchen van oefeningen schiet niet op, tenminste niet bij mij. Je wilt juist progressief kunnen blijven laden op bepaalde oefeningen. Je doet dit al bij 2 oefeningen, top, maar ikzelf zou dit gewoon proberen aan te houden zolang je progressie maakt. Op die manier geef je jezelf ook de kans om bepaalde oefeningen te finetunen en in te laten slijpen, waardoor je deze dus makkelijker kan manipuleren en er je voordeel mee kan uithalen.

Practices makes perfect zeg maar, als jij elke training een andere bicep oefening doet bijv. dan schiet het niet op om jezelf te "verbeteren" met die oefeningen om je biceps nog beter te stimuleren. Just my 2 cents..

Ikzelf zit nog steeds mijn side raises te "verbeteren" als "de" oefening voor mijn side delts en dat gaat nog tijden duren, voordat ik kan zeggen ja; nu is het optimaal. Gun jezelf dus ook de tijd om oefeningen te verbeteren en aan te passen aan jouw eigen lichaam.

Just my 2 cents.
        Last edited by Iron Mind; 09-08-2013, 20:18.
        "Straight outta gym"

Comment

• Ja ok true. Heb je eigenlijk wel gelijk in.

Ik zal vd week eens kijken wat voor fancy dingetjes ik kan toepassen. Qua dropsets etc. In iedergeval niet teveel, want houd het wel graag basic.

Comment

• Ik vind afwisseling (van de oefeningen)persoonlijk wel fijn.
            Maar mijn doel is niet om steeds het gewicht te kunnen verhogen
            Al begin ik wel bijna altijd met 1 dezelfde oefening(bv ez bar curl/dumbell curl)maar de (isolatie)oefeningen daarna zijn bijna nooit hetzelfde.
            En als ik toch dezelfde oefeningen doe,speel ik met reps,langzame negatieven etc

Zo blijven mijn trainingen ook leuk,juist door de afwsseling.
            Dat ik dan minder progessie qua gewichten zie,vind ik niet erg.
            Just my 2 cents

Wat jij(in ik nu)later toevoegde,is natuurlijk wel belangrijk!
            De oefeningen an sich perfect onder de knie krijgen is nummer 1 !
            Last edited by rain; 09-08-2013, 20:23.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Ja precies dat doe ik ook. Bijvoorbeeld triceps altijd CGBP en daarna kunnen het extensions met rope zijn, bar pushdowns, etc dat wou ik afwisselen. Deze week gespeeld met verschillende oefeningen, daarvoor hanteerde ik wel een vast schema. Hmmmzzzz. Achja, als ik maar voorruit ga, moet zelf altijd aanzien wat het meest ideale is uiteraard.

Comment

• Hoe gaat het met de AAS guru dan
                If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Originally posted by InfineGhost View Post
                  Hoe gaat het met de AAS guru dan
                  Net 3 weken rustig aan trainen erop zitten, naja 2. Ben nog een beetje verkouden maar maandag start het echte werk. Morgen dus

En met spook dan?

Comment

• Routine

Pull (ben ik nog niet over uit, moet nog anders)
                    Convential deadlifts – 5x5
                    Pull-ups - 5x5
                    T-bar row - 3x10
                    Lat pulldown - 3x10
                    Seated machine row - 3x20 + 10 negatieven
                    Dumbell curls - 3x10
                    Hammer curls - 3x10 (soms wat anders)

Push
                    Flat barbell benchpress – 4x6-8
                    Seated dumbell shoulder press - 3x10
                    Incline barbell benchpress - 3x12 + triple dropset
                    Cable side raises - 3x10
                    Cable crossover - 3x15
                    Close grip benchpress – 4x6-8
                    Tricep rope pushdown - 3x12

Legs
                    Back squats - 5x5
                    Romanian deadlift - 4x8
                    Leg Press – 7x10
                    Seated leg curl - 3x10
                    Seated leg extension - 3x10 + triple dropset
                    Standing calf raises - 5x10
                    Seated calf raises - 5x10

+ triple dropset = nog 1 set, waarbij ik dus 2x het gewicht verlaag, en je dus nog "3 setjes" krijgt. Dat is correct toch? Of is het de bedoeling dat je bijv 3 triple dropsets uitvoert, met daartussen in rust?

En ja ik wil nu echt meer ala BB trainen.

Comment

Net 3 weken rustig aan trainen erop zitten, naja 2. Ben nog een beetje verkouden maar maandag start het echte werk. Morgen dus

En met spook dan?
                      Mij gaat ook goed, trainen alleen wat minder ik ga binnenkort op vakantie, en als ik dan terug kom gaat ik er weer vol tegen aan
                      If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Lees 'the poliquin principles' van charles poliquin eens als je altijd zo twijfelt over je schema's, geeft je een goede kapstok om goed werkende schema's te maken.
                        Mooi om te zien dat je weer serieus aan de slag wil gaan .

Comment

• Tnx zal zo ff kijken, staat die in de webdoos? En ja dit schema staat al een tijdje vast, maar wil DL verschuiven bij rug denk en dan T-Bar wisselen voor bor. Of beiden doen. En dan DL meer aan het einde. Plus die fancy dingetjes etc die dropsets en negatieven wil ik eens gaan proberen. Negatieven deed ik vroegah wel eens en was er fan van. Kon zo aan zwaarder gewicht wennen, en echt tot pure uitputting gaan.

Maar die dropsets ben ik redelijk nieuw mee. Ik deed heel af en toe bij de leg extension machine bijv beginnen op 80kg en dan iedere x 1 blokje minder, maar meer dan dat niet. Gewoon af en toe ff huilen, maar stond nooit echt in me training.

En tnx ;d We moeten nog een x samen trainen he tietje.

Comment

• Met dank aan Maarten me Pull dag geüpgrade, en dus een verslagje voor hem

Oefening 1: Pullups 10 sets, van 5 reps.
                            Potverdoeter, wat is dat lekker moet ik zeggen, na setje 7 was ik wel op en ging de negatieve fase iets sneller maar ik bleef doorbijten en dat beviel echt, dat gevoel in me lats dayum.

Tweede was barbell bent-over row, 4 sets van 8/10 reps.
                            Was ook erg lekker, zoals Maarten zei, ellebogen dicht langs me lichaam en dus gedaan. En wisselen tussen Overhand en Underhand grip. Voelde me hele rug opblazen, was echt heerlijk.

Daarna door gegaan naar de lat pulldown, 3 sets van 10 reps.
                            Was ook lekker, super goede focus op me lats, ging perfect. Kreeg alleen wat last van m`n verrote schouder, dat was effe minder maargoed daar krijg ik morgen de fotos van.

En toen was het tijd voor seated rows, ... tja. 2 sets van 12/15 reps gedaan.
                            Positief 2 seconden, vasthouden 2 seconden, negatief 3 seconde. En maar branden en branden door m`n hele rug. Moet alleen opassen dat ik niet teveel met me armen ga trekken bij deze want kreeg bicep pomp. Das niet de bedoeling.

En als allerlaatste deadlifts 5x5.
                            Tja, weinig over te zeggen, me rug helemaal leeg getrokken en me maag richting me keel gestuurd. Pfoe.

Toen curls for the girls, en klaar.

Het was echt een heerlijke rug training, ondanks dat ik al helemaal kapot was van het werk en amper gegeten had, toch nog redelijke gewichten gebruikt en het voelde allemaal heerlijk.

De oefeningen lopen ook goed 'met elkaar over' of hoe je het wilt zeggen. Ja die Maarten die weet het wel haha.

Nogmaals super bedankt man, ik houd het zo!
                            Quote van mezelf uit Mvos zijn topic

Comment

• Ok vandaag uitslag van de foto's gehad, niks gebroken. Doorverwijzing gehad naar de orthopeed voor ander onderzoek, moet door een scan ofzo. Al dat kk gezeik

Heb chest en schouders ook al tijden niet, of maar een beetje aangepakt. Pussy weights enzo... kut. Achja, komt wel goed, altijd. Hopelijk dan wel iets.

Vanavond trouwens chest doen, lichtjes.

Comment

• Training gistwren was chest/arms.
                                Chestpress: 4x10x52-45kg
                                inlcine bench: 3x12x35kg + triple drop 30/25/20
                                cable crossover: 3x15xiets

barbell curl: 3x10x25 ofzo, en toen triple dropsetje.
                                Skullcrushers: 3x10x16,5 eerste keer dat ik dit deed, wel lekkere oefening.
                                close grip curls: 3 setjes
                                rope pushdown: 3 setjes

was wel weer ff wennen he, tering.

Trouwens vriendjes en vriendinnetjes, ik wil elke avond stretches en foam rollen inlassen, thoughts? En voor iedere training rotator cuff shit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X